[PC] Assetto Corsa Competizione

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    CITAZIONE (junfy @ 4/6/2019, 22:27) 
    No, nel gioco non trovo nessuna opzione a riguardo :(

    Sono sicuro che aggiungeranno l'opzione. Anche perché non c'è neanche una vera personalizzazione del volante, sarebbe stupido non metterla
     
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    CITAZIONE (junfy @ 4/6/2019, 22:27) 
    CITAZIONE (Walker™ @ 4/6/2019, 21:50) 
    Io uso il quickjoin, solitamente durano una decina di minuti e poi si passa alle qualifiche


    Hai poi risolto il problema della zona morta?

    No, nel gioco non trovo nessuna opzione a riguardo :(

    Che volante hai?
     
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    CITAZIONE (Turbignolo @ 5/6/2019, 08:54) 
    CITAZIONE (junfy @ 4/6/2019, 22:27) 
    No, nel gioco non trovo nessuna opzione a riguardo :(

    Che volante hai?

    thrustmaster ferrari gt experience, purtroppo per il momento devo accontentarmi di questo...:(
     
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    Come ti ho detto ieri (almeno credo di averlo fatto, mi è saltata la connessione quindi non saprei🤔) io ho ancora il Logitech MOMO che usavo prima di passare ad un onesto G27 (e sto già pensando ad un piccolo upgrade alla pedaliera). Roba vecchia ma ha il force feedback, se vuoi, una trentina di euro o giù di lì. Se non vuoi spendere (e ci sta, magari tu non giochi così tanto ai simulatori e quindi non avrebbe senso spendere tanto per una cosa che si utilizzerebbe poco) è un volante che ci sta, almeno ha il FFB
     
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    CITAZIONE (Walker™ @ 5/6/2019, 12:19) 
    Come ti ho detto ieri (almeno credo di averlo fatto, mi è saltata la connessione quindi non saprei🤔) io ho ancora il Logitech MOMO che usavo prima di passare ad un onesto G27 (e sto già pensando ad un piccolo upgrade alla pedaliera). Roba vecchia ma ha il force feedback, se vuoi, una trentina di euro o giù di lì. Se non vuoi spendere (e ci sta, magari tu non giochi così tanto ai simulatori e quindi non avrebbe senso spendere tanto per una cosa che si utilizzerebbe poco) è un volante che ci sta, almeno ha il FFB

    Il prezzo è interessante..., ti scrivo in pvt...
     
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    CITAZIONE (junfy @ 5/6/2019, 12:01) 
    CITAZIONE (Turbignolo @ 5/6/2019, 08:54) 
    Che volante hai?

    thrustmaster ferrari gt experience, purtroppo per il momento devo accontentarmi di questo...:(

    Ho avuto un problema simile con il Logitech DFGT, gradi sballati e zona morta, risolto creando un profilo dal tool Logitech con l'eseguibile giusto, cioè "AC2-Win64-Ship ping" che sta dentro la cartella AC2/ Binaries/Win64, adesso va perfettamente
    thrustmaster non saprei come aiutarti mi spiace

    Il Momo è ottimo! il mio primo volante :)
     
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    CITAZIONE (Turbignolo @ 5/6/2019, 12:49) 
    Il Momo è ottimo! il mio primo volante :)

    Confermo, abbastanza solido e fa il suo lavoro senza sfigurare
     
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    I server crashano come niente fosse...! :unsure:
     
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    uscita la 1.0.2
     
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    CITAZIONE (supereos1 @ 10/6/2019, 23:27) 
    uscita la 1.0.2

    Spero abbiano inserito più opzioni per il volante...!
     
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    incollo.

    Update v1.0.2:
    GENERAL:
    - The .exe now starts in "-nohmd" mode if "-vr" is not specified.
    This now allows direct shortcuts with "-vr" command and reduces the number of required launch modes in Steam.
    - Fixed a crash when pausing the game from the helicam.

    GAMEPLAY:
    - Added savegame system in Career and Championship modes.
    - Savegame feature is not available in Hotlap and Hotstint mode
    - Improved general .json encoding system.
    - Added structure to manage multiple savegames (Single Player).
    NOTE: not yet enabled in the public build.
    - Added auto-saving after complete sessions in Career and Championship.
    - Fixed driver stint status in savegame.
    - Fixed incorrectly forced 10-minute driver stint length in championship and career.
    - Fixed inaccurate session results in some savegames.
    - Fixed Fanatec LEDs building in reverse order (due to a change in the Fanatec SDK).
    - Updated controller presets.
    - Fixes to MP replays (e.g. flickering spawned cars when the replay was shorter than the session).
    - Fixes to game stability.
    - Tweaks to accident/yellow-flag highlights.
    - Fixed a bug of 'ghost cars' appearing in some cases in multiplayer highlights.
    - Added option to customize weather for championship rounds.
    NOTE: selecting "Custom" weather allows the player to customize the weather for every championship round before each event.
    - Fixed end-race cameras and car positions (e.g. back from replay after end-race highlights).
    - Fixed HUD disappearing after trying to play an invalid replay.
    - Revised AI skill levels in Career in various difficulty settings.
    - More straightforward session-end:
    Added status message at the end of sessions informing the player to wait for all opponents to cross the finish line before proceeding to the next session.
    - Fixed ignition turning off when killing the engine during pit stops.

    UI:
    - Added mouse input in VR.
    - Fixed an issue with navigating the MFD in VR.
    - Fixed tyre sets section being incorrectly active when wet compound was selected in the tyre and strategy windows in the Setup screen.
    - Fixed incorrect title in the Championship car selection menu.

    AUDIO:
    - Audio communications optimization.

    GRAPHICS:
    - Added another AA method.
    Temporal is now more effective against jaggies, while KTAA is more effective against ghosting.
    - Revised steering animations on various cars to delay hands switching over too early.
    - Fixed rim speed different from tyre speed.
    - Fixed slow motion rim/tyre speed in replays.

    MULTIPLAYER & RATINGS:
    - Reduced the join lag when a new car model joins a session.
    - Drivers cannot join ongoing race sessions anymore (server settings option "isRaceLocked").
    - Fixed race track status not being properly reset after the race session.
    - Changed the way backend systems store data, so data is still correctly saved even under high loads.
    - Racecraft Rating calculations are temporarily suspended.
    - Rating widget now will correctly detect reconnections. While disconnected, it will simply dissapear.
    - Backend systems performance improvements.
    - Advanced MP options: Fixed the slider weights for night and rain.
    - Advanced MP options: Increased the significance of "clean": Users with higher SA won't see unrestricted servers anymore, unless "clean" is reduced below 50%.
    - Advanced MP options: Increased the significance of "latency": Users with higher SA won't see unrestricted servers anymore, unless "clean" is reduced below 50%.
    - Advanced MP options: Increased the significance of track weights, especially low values will massively rank down corresponding servers.
    - Matching now (almost) ignores servers in race sessions, instead of ranking them down.
    - Fixed CP servers not showing up for a number of user IP addresses.

    PHYSICS & FFB:
    - Force Feedback Post-Processing is now available like in the original Assetto Corsa.
    Copy your "ff_post_process.ini" and associated LUTs to "Documents/Assetto Corsa Competizione/Config".
     
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    A quanto pare niente "zona morta" neanche con questo update...:angry:
     
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    Assetto.Corsa.Competizione.Update.v1.0.5
     
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    Assetto.Corsa.Competizione.Update.v1.0.7-CODEX
    A qualcuno funziona ancora l'online ?
     
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